מהי משמעות בעבודה וכיצד לייצר אותה? קבלו 9 שאלות שעליכם לשאול על מנת לייצר לעצמכם משמעות בעבודה

קרה לכם שהתעוררתם בבוקר והרגשתם ללא  מטרה? , תחושת חוסר סיפוק מלווה אתכם במהלך היום ומובילה לחוסר אנרגיה בעבודה עם המשפחה והסביבה? האמונה המנחה אותי היא שאם אדם לא מוצא משמעות בעבודה שלו או בעשיה שלו הוא יישחק ויקמול. ולכן מטרתי בעבודה עם מנהלים ועם ארגונים לשים את המשמעות והמוטיבציות לעשיה בכל שיחה ובכל פעילות.

קבלו  9 שאלות מנחות למציאת משמעות בעבודה ובכלל בחיים. מזמינה אתכם להתמקד השבוע בשאלות הבאות :

 

מה משמעותי לי ומה יתרום ל משמעות בעבודה :

1. מה אני אוהב לעשות? – יש דברים שאנחנו ממש אוהבים לעשות. דברים שאנחנו לא צריכים לגרום לעצמנו מוטיבציה כדי לעשות אותם. איך יודעים?  כשהלב פתוח. ויש שמחה ואפילו עולים רעיונות יצירתיים לפיתוח וקידום הנושא.

 

2. במה אנחנו מתמקדים? – כאשר אנחנו הולכים ברחוב, נכנסים לחנות או מדברים עם אדם במה אנחנו מתמקדים? מה מעניין אותי? הסדר השיטה? האנשים? הביצוע בפועל? או אולי החדשנות והיצירתיות? משמעות אמיתית תגיע מתשוקה שנובעת מהטיפוס שאתם והתחומים שחשובים לכם בהיותכם הטיפוס הזה ( על אדיג'ס שמעתם?)

 

3. מה היינו עושים בחינם? – אם יש דבר אחד שמשותף לכל האנשים המצליחים שאני מכיר הוא שהם היו עושים את מה שהם עושים למחייתם, גם אם לא היו מקבלים על זה כסף מכאן מגיעה המשמעות בעבודה שלהם. לכן, חשוב להבין מה היינו עושים בחינם כדי להבין מה הדברים שבאמת מדליקים אותנו וייצרו לנו משמעות בעובדה.

 

4. מה אנחנו אוהבים ללמוד? – למרות שיש הרבה אנשים שלא מודעים לזה, יש לכל אחד מאיתנו נושאים ותחומים שבאמת מדליקים אותם. וזה לא חייב להיות "מקצוע לימודי". זה יכול להיות כל דבר שמעניין אותך. כל דבר שמסקרן אותך לדעת עליו יותר. זה זה. ובעולם העבודה על מנת ליצר משמעות בעבודה שווה להתרכז וללמוד נושאים בהם אנו רוצים להתפתח . ואם ישאלו המכורים לכדורגל מה קשורה מנצ'סטר יונייטד למשמעות בעבודה? אענה – מה מדליק אותך במשחק? התחרות? עבודת הצוות? החיבור וההזדהות? חיבור הצוות לתחביב? האם תוכל ליצור/ להעביר גם בעבודה שלך ביומיום את התחושות הללו, פעילויות שיעבירו ולו במקצת את אותן התחושות העולות בזמן המשחק?

 

5. מהם נושאי השיחה המועדפים עלינו? – אם נבחן את נושאי השיחה שלנו נשים לב למשהו מעניין: למרות שחלק מהזמן אנחנו מדברים על אקטואליה או על דברים סתמיים, יש נושאים שאליהם אנחנו תמיד ננווט את השיחה כי בהם אנחנו מבינים ואליהם אנחנו נמשכים. מהם? למה הם קשורים? לאיזה עולם תוכן?

 

6. מה אנחנו מתחרטים שלא עשינו? – כמעט לכל אדם יש משהו שהוא יודע שהיה צריך לעשות ובסוף לא הלך עליו. למרות שלא לכולם יש תשובה לשאלה הזאת, ראוי שנבחן אם יש משהו שתמיד רצינו לעשות ולא עשינו בגלל הצבא/ הלימודים/ החברה/ העבודה/ הנישואין/ הילדים.

 

7. מה נושא הקריאה שהכי מעניין אותנו? – בצורה מפתיעה אנשים שבוחנים את הספרים שהם מחזיקים בבית מגלים כי ניתן למצוא קשר בין הנושאים שבהם עוסק רוב הספרים שיש להם. האם אלה ספרי בישול? פילוסופיה? ניהול? שיווק? טיולים? ולמה הם מעניינים ?  איזה קשר ניתן למצוא בינהם לבים משמעות בעבודה / ייעוד אישי

 

8. מה מצית את היצירתיות שלנו? – יש דברים, שמספקים שרק נחשוב על לעשות אותם, כדי לגרום לנו להפוך להיות יצירתיים במיוחד. יכול להיות שמדובר על להמציא פטנטים, על לכתוב, לדבר מול קהל ואולי אפילו על לשרבט משהו על דף הדברים האלו אמנם נראים קטנים אך בהחלט מייצרים משמעות בעבודה, בחיים ובסביבה.

 

9. מה קל לנו לעשות? – בדרך כלל, הדברים שהכי קל לנו לעשות הם גם הדברים שהכי כיף לנו לעשות. מדובר ביכולות שפיתחנו עם השנים, תוך ביצוע חוזר שלהם ולכן רצוי להוסיף גם אותם לתוך רשימת הדברים שעשויים להפוך להיות חלק מהיעוד שלנו.

 

ואם עניינתי אתכם עד כאן והייתם רוצים לשמוע על כיווני חשיבה נוספים צרו איתי קשר. אשמח לסייע בחשיבה להכוונה ומיקוד!

 

מעגן יעוץ

לייעוץ וחשיבה משותפת | השאירו פרטים:

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן